15 Ağustos 2018 Çarşamba

STK'LARDA DİJİTAL İLETİŞİM

We are social ve  Hootsuit tarafından hazırlanan “Digital in 2018 in Western Asia 2018”  istatistik verilerine göre, nüfusunun % 67’si  aktif internet kullanıcısı , % 51’i aktif sosyal medya kullanıcısı ve % 54’ü aktif mobil sosyal medya kullanıcısı olan ülkemiz, dijital iletişime elverişli pazarlardan biri durumuna gelmiştir.

Dünyanın yeni yeni endüstri 5.0 ‘ı konuştuğu bugünlerde temel dijital iletişimin araçları olan:  web siteleri, blog siteleri, forum siteleri, sosyal medya ağları, sohbet yazılımları, sms, mobile uygulamalar, e-posta ve e-bültenleri her kurumda etkin olarak kullanılır durumda değildir. Kurumların en kolay ve sık ziyaret edilen yüzü olan web siteleri güncelliğini korumazken, mobil kullanıma uygun olmayan arayüzlere sahip sitelerde görüntüleme sorunları yaşanmaktadır. Bu ve benzeri sorunlar dijital düşünme kapasitesindeki sorunları da ortaya koyarak, günümüz rekabet koşullarında kurumları ve kuruluşları rakiplerine göre dezavantajlı duruma düşürmektedir.

Yine aynı istatistik verilerine göre ülkemizde sırası ile , Youtube, Facebook , Whatsapp, Instagram , FB Messenger , Twitter, Google+, Skype, Snapchat, Linkedin, Pinterest ve Tumblr sosyal medya platformları kullanılmaktadır.

Sosyal medya platformları yaygın kullanımı ve bilginin hızlı dolaşımından dolayı kitleleri harekete geçirmede en etkin kullanılan araçlardan biridir. Bir tweet ile Arap Baharı, Gezi Parkı , toplu grevler, dünya kadın yürüyüşleri gibi büyük olaylar için binlerce insan sokağa dökülebileceği gibi Change.org sitelerden gerekli toplu imzalar toplanabiliyor, Instagram’daki bir post ile bir gecede binlerce liralık yardım kampanyaları tamamlanabiliyor, Facebook’un bir grubunda milyonlarca insan bir konunun destekçisi olmak için bir araya gelebiliyor. Sosyal medya platformlarının bu gücü sivil alan ve STK’lar için oldukça değerlidir.

Sivil toplum kuruluşları sosyal medya platformlarını etkin bir biçimde kullandığında kurumları hedefledikleri konuda farkındalık ve etki yaratmak için faaliyet yürütebilirler. Ayrıca özel sektör kurumlarının aksine kar amacı gütmeyen, düşük bütçeler ve kısıtlı kaynaklarla sahip sivil toplum kuruluşları için sosyal medya platformları amaca giden en maliyetsiz yollardan biridir.

Dijital iletişimde, dijital düşünmenin önemini de vurgulamak son derece önemlidir. Sivil toplum kuruluşları,  gönüllüleri ve bağışçıları ile iyi bir iletişim kurmak için yıllık faaliyet raporlarını, bağışçılardan aldıkları bağışları, proje kapsamlarını ve faaliyetleri gibi konulardaki bilgileri, şeffaflık ilkesi bağlamında dijital ortama taşıyarak halkın bilgisine sunması güven ve sadakat açısından önem arz etmektedir. Yine çoğunlukla sms yolu ile haftanın belirli günlerinde gönüllülerine ve bağışçılarına bağış yapmaları için bilgilendirme mesajı gönderen STK’lar ellerinde bulunan kullanıcı dataları ile daha gönüllü ve bağışçı odaklı bir mesaj içeriği ile iletişim sağlamaları da kurumları açısından farklılık oluşturacaktır.

STK’ların dijital iletişimini geliştirmek için sosyal girişimcilik içeren startup’ların içinde de yer alabilirler. STK’larla alanında en bilinen sosyal girişimlerinden olan Yuvarla ( alışverişlerde küsuratların  yukarı yuvarlanması ile belirlenen STK’lara bağış yapılır) ve Givin ( ikinci el eşyaların satılıp, ücretinin belirli STK’lara bağışlanması) gibi startup’ların çoğalması da STK’ların dijital iletişim için de etkinliğini artıracaktır.

STK’ların dünya iletişim trendlerine uyum sağlamak ve dijital dönüşüme eklemlenerek bağışçılarına ve gönüllülerine daha iyi ulaşabilmek için, Ulusal Ajans, AB fonları, Kalkınma Ajansları ya da özel kuruluşların (Radore Veri Merkezi STK’larda dijital dönüşüm projesi, TechSoup ve Google ortaklığı ile Gmail, Google Takvim, Google Drive servislerine, Youtube’un STK’lar için düzenlenmiş portalına ve Adwords’de 10,000 dolarlık bağış sistemi içerisinde hedef kitleye erişim imkanı) başlattığı birçok projeye ya ev sahipliği yapıyor ya da direkt katılımcı olarak yer alıyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder